Recenzje

Eugeniusz oniegin   plakat piotr karczewski
20/10/17

Miłość na wiek się nie ogląda

Teatr Wielki w Łodzi, Łódź
Autor: Monika Wolnicka
**Nie po raz pierwszy widzowie Teatru Wielkiego w Łodzi mieli okazję obejrzeć „Eugeniusza Oniegina”. Z dziełem Piotra Czajkowskiego mierzyli się już na tej scenie m. in. Maciej Prus czy Wiesław Ochman. Spektakl autorstwa Pawła Szkotaka różni się jednak od dotychczasowych interpretacji scenicznych dzieła opartego na poemacie Aleksandra Puszkina. Reżyser zdecydował się wprowadzić pewne zmiany, dzięki którym fabuła opery nieco odbiega od tej, do której przywykliśmy. Wojciech Rodak, kierownik muzyczn
T6p 3 1
20/10/17

Bez Allenowego poczucia humoru

Teatr 6. Piętro , Warszawa 
Autor: Grzegorz Ćwiertniewicz
**Od polskiej prapremiery spektaklu „Central Park West” minęło już ponad pięć lat. Zanim jednak do niej doszło Eugeniusz Korin, reżyser przedstawienia, zapowiadał, iż stopień skomplikowania historii jest tak duży, że jej finału nie odgadnie żaden widz. Nie zdradził, co prawda, grupy docelowej, ale jeśli myślał o wyrobionej publiczności, to jego założenie było mocno przesadzone. Zaproponowana koncepcja niczym nie różni się od tej, którą dwadzieścia lat temu zaprezentował Wojciech Pokora w „Mayday”
12412 psie serceplakatprojekt wojciech freudenreich
18/10/17

Bułhakow - Współczesny - Hit

Teatr Współczesny w Warszawie, Warszawa 
Autor: Wiesław Kowalski
**Powieść „Psie serce”, czy raczej dłuższe opowiadanie, to jeden z wcześniejszych utworów Michaiła Bułhakowa, napisany w połowie lat dwudziestych XX wieku. Widać w nim wyraźne powinowactwa z twórczością Gogola, chociażby w zawartej u obydwu autorów krytyce ciemnych stron rzeczywistości, która skrywana jest pod zewnętrzną maską groteski i nie bez rozmachu artykułowanej fantastyki.** Słynny Profesor Filip Filipowicz Preobrażeński – dokonujący eksperymentów w dziedzinie przeszczepów narządów z
Td jakuba snw promo
17/10/17

Bez końca

Teatr Dramatyczny - Scena Na Woli im. T. Łomnickiego , Warszawa 
Autor: Urszula Motyka
**„Historia Jakuba” Tadeusza Słobodzianka, wyreżyserowana przez Ondreja Spišáka, to jeden z tych spektakli, który na długo pozostaje w pamięci - pozostawia w widzu niedosyt, wzbudza mieszane uczucia. Osobiście zastanawiam się, w co próbuje uderzyć autor? Z czym chce walczyć i co chce udowodnić? Słobodzianek ukazał ciemną stronę kapłanów. Wiadomo, są tacy, ale są też księża idący do seminarium z powołania. Jedynym takim kapłanem w spektaklu jest główny bohater.** Słobodzianek ukazuje – zarówn
Td b1 skala kinki final promo
17/10/17

Buty dla królowej

Teatr Dramatyczny - scena im. G. Holoubka, Warszawa 
Autor: Grażyna Polit
**Światła. Buty. Marzenia. Każdy potrzebuje od czasu do czasu zetknąć się z czymś lub kimś niecodziennym. Dla urozmaicenia życia czy też zmiany perspektywy. A gdy ten ktoś jest jeszcze dodatkowo w stanie pomóc w uratowaniu rodzinnego interesu i odmianie dotychczasowego życia, to czy może być lepiej?** Historia opowiedziana w spektaklu nie jest skomplikowana. Charlie Price, w którego rolę wcielił się Mateusz Weber, po śmierci ojca musi zająć się rodzinną fabryką butów, znajdującą się na skraju
3d29f2b90cc8de0f980ab44f3af06048
17/10/17

Naszą jedyną drogą jest praca

Teatr Nowy im. Kazimierza Dejmka, Łódź
Autor: Monika Wolnicka
**Dziewięć lat minęło od wydania powieści „Fabryka muchołapek”, której autorem jest Andrzej Bart, dyrektor artystyczny Teatru Nowego w Łodzi. W ubiegłym roku na jej podstawie powstało słuchowisko dla Teatru Polskiego Radia, tym razem Bart zdecydował się przenieść losy książkowych bohaterów na deski teatru. Oficjalna prapremiera spektaklu miała miejsce 13 października, jednak nieliczni widzowie mieli okazję obejrzeć go już w maju, podczas pokazu prestage'owego.** Bart przybliża widzom historię
212c3ae0
16/10/17

Terapia w języku migowym

Nowy Teatr, Warszawa
Autor: Urszula Motyka
**Czworo aktorów, biorących udział w spektaklu „Jeden gest”, zaprezentowało widzom nie jeden, a wiele gestów. Gestów, którymi posługują się, by porozumiewać się ze światem. O tym właśnie jest to przedstawienie – o komunikacji, barierach, tolerancji wewnętrznej i zewnętrznej.** Każdy z bohaterów ma swoje pięć minut na tzw. solo, podczas którego przedstawia swoją historię. Zapewne forma ta jest nie tylko sposobem na udany spektakl, lecz także ma działanie terapeutyczne. Zarówno dla aktorów, jak
Dybbukplakat
16/10/17

W obecności zmarłych

Teatr Polski w Bielsku-Białej, Bielsko-Biała
Autor: Urszula Motyka
**Czwartego dnia XXII Konfrontacji Teatralnych w Lublinie widzowie mogli zobaczyć bielski spektakl w reżyserii Pawła Passiniego, powstały na bazie żydowskiej legendy Szymona An-skiego. Współczesny tekst, przenoszący dawną legendę w realia XXI wieku, napisany został przez Artura Pałygę. To połączenie sił dało spektakl ponadczasowy, chwilami ironiczny, chwilami przerażający i wbijający w fotele.** „DyBBuk” Pawła Passiniego może stanowić dla widzów żydowską wersję Mickiewiczowskich „Dziadów”. To