Recenzje

24862325 10215108641779115 2603000319124466053 n
10/12/17

Co będzie z naszą rewolucją?

Teatr Collegium Nobilium , Warszawa 
Autor: Wiesław Kowalski
**W dramacie Petera Weissa, którego akcja rozgrywa się w 1808 roku, markiz de Sade porywa się na rozegranie psychodramy z życia Marata, a dokonuje tego wraz pensjonariuszami zakładu leczniczego w Charenton. Wawrzyniec Kostrzewski świadomie rezygnuje z prostych i oczywistych nawiązań do okresu napoleońskiego, czyniąc w ten sposób tekst, dotykający wydarzeń Rewolucji Francuskiej, bardziej aktualnym i na wskroś współczesnym. Przejawia się to przede wszystkim już na poziomie opracowaniu tekstu, które
019 czystka capitol fot filip zawada 1
10/12/17

Wsłuchiwanie się w rozpacz

Teatr Muzyczny Capitol, Wrocław
Autor: Jarosław Klebaniuk
**Jeżeli istnieje w Polsce teatr publicystyczny z wysokimi aspiracjami artystycznymi, to jest nim właśnie ten, który wystawia na Scenie Restauracja Teatru Muzycznego Capitol we Wrocławiu. Jeden spektakl mógł być przypadkiem, dwa uznać można już za serię. „Czystka” porusza temat równie aktualny, a z perspektywy społeczno-politycznej zapewne nawet bardziej doniosły niż „Strefa”. Z maleńkiej przestrzeni dostajemy skondensowaną wiązkę emocji, a przy okazji – szokujące informacje, starannie przemilcza
Phpthumb generated thumbnail
09/12/17

Dekonstrukcja lady Makbet

Teatr IMKA , Warszawa 
Autor: Wojciech Giczkowski
**W warszawskim Teatrze IMKA w ramach projektu scena IMKA LIGHT odbyła się premiera komedii „Polowanie na łosia" autorstwa Michała Walczaka. Twórczość słynnego założyciela „Pożaru w burdelu” cieszy się wielkim zainteresowaniem teatrów, jednak drugie przedsięwzięcie artystyczne Fundacji GARNIZON SZTUKI, założonej w maju 2014 roku przez Grażynę Wolszczak i Joannę Glińską, zwraca szczególną uwagę, gdyż reżyseria tej inscenizacji została określona jako zbiorowa (bez podawania nazwisk). Czy w ten spos
24068210 10155844749944547 3624624500540771388 n
09/12/17

„Kto drzazgi w dłoniach nosi?”

Teatr Narodowy - sala Bogusławskiego, Warszawa 
Autor: Grzegorz Ćwiertniewicz
**„Elementarz” w reżyserii Piotra Cieplaka nie jest spektaklem łatwym. Prawidłowo. Od Teatru Narodowego wymaga się nie tylko nieprzeciętnego poziomu artystycznego. Oczekuje się również, że na scenie wystawiane będą przedstawienia o wysokim stopniu trudności, przedstawienia, które zaabsorbują widza intelektualnie. Spektakl musi skłaniać nie tylko do refleksji egzystencjalnych. Musi być również swoistą łamigłówką, wymagającą logicznego myślenia i kombinowania, której nie da się rozwiązać natychmias
Plakat a4
08/12/17

"Pacjencie lecz się sam"

Wrocławski Teatr Współczesny im. Edmunda Wiercińskiego, Wrocław
Autor: Weronika Seroka
**Służba zdrowia to jeden z najpopularniejszych tematów do dyskusji w naszym kraju. Wszyscy wiemy, że jest źle. Trudno dostać się do specjalisty, sprzęt jest przestarzały, a lekarze i pielęgniarki są przepracowani i źle opłacani. Tak jest od lat i nie ma widoków na żadne spektakularne zmiany. Nic dziwnego, że tak nośny temat musiał w końcu pojawić się również w teatrze.** Szpital ze spektaklu Marcina Libera to przerażające miejsce. Silną ręką rządzi tam siostra przełożona, której najlepiej pr
80720687c95894021667813d4189b20a
07/12/17

O miłości, nawet po śmierci

Teatr KTO, Kraków
Autor: Agnieszka Gałczyńska
„Biedna rozpaczy (…) nazywają cię grzechem a przecież bez ciebie byłbym stale uśmiechnięty jak prosię w deszcz (…) niedorosły przed śmiercią sam obok siebie” Jan Twardowski - Oda do rozpaczy **Teatr KTO uwielbiam za spektakl „Audiencja III, czyli Raj Eskimosów”. Szczerze żałuję, że zniknął z repertuaru, bo z chęcią zobaczyłabym go po raz czwarty, zabierając znajomych, żeby mogli w teatrze zakochać się od pierwszego wejrzenia. „Stroiciel grzebieni” Krzysztofa Niedźwiedzkieg
Nie
07/12/17

(Nie)idealny spektakl

Teatr Lalek Pleciuga, Szczecin
Autor: Cezary Orłowski
**Dzieci posiadają niezwykłą umiejętność wykrywania każdej fałszywej nuty, wyczuwają brak szczerości i najdrobniejsze niedopracowania. Choć wydawałoby się zupełnie odwrotnie, to właśnie teatr dla najmłodszych jest tym najbardziej wymagającym, gdyż reżyser musi podczas pracy odkryć w sobie często zapomniane już dziecko. Tylko wtedy taki spektakl ma szansę być szczery i prawdziwy. W Teatrze Lalek Pleciuga w spektaklu „(Nie)idealne święta” w reżyserii Zbigniewa Niecikowskiego tych dwóch elementów ni
Plakat rewizor nowa wersja
07/12/17

Śmiech przez łzy

Krakowski Teatr Scena STU, Kraków
Autor: Agnieszka Gałczyńska
**„Z czego się śmiejecie? Z samych siebie się śmiejecie.”** **Mikołaj Gogol** **„Rewizor” to wciąż aktualna sztuka o społeczeństwie pełnym korupcji. Przeniesienie jej na arenę cyrku potęguje groteskowy wymiar. Śmiejemy się raz po raz, dopóki nie uświadamiamy sobie, że żyjemy w takim samym świecie, jak ten z teatralnej sceny.** Zaczyna się dość niepozornie. Do małego miasteczka ma przybyć rewizor. Piastujących wysokie stanowiska paraliżuje strach. Chcą wypaść jak najlepiej, ale każdy z