Recenzje

Td jakuba snw promo
24/06/17

Prosta historia o wierze i tożsamości

Teatr Dramatyczny - Scena Na Woli im. T. Łomnickiego , Warszawa 
Autor: Magda Mielke
**Historia tytułowego Jakuba rozgrywa się w zaściankowej, katolickiej Polsce i w izraelskim kibucu. Rozbicie geograficzne jest synonimem tożsamościowych poszukiwań bohatera, który próbuje pogodzić w sobie sprzeczne korzenie. Reżyser, Ondrej Spisak, idąc wiernie za tekstem Tadeusza Słobodzianka, tworzy lekką, gawędziarską opowieść opartą na dramatycznych, autentycznych zdarzeniach.** W jednym ze swoich najważniejszych dramatów, Tadeusz Słobodzianek bierze na warsztat ciekawą i poruszającą, aut
Wyzwolenie plakat
22/06/17

Por, seler, kapusta – Wyspiańskiego masakra pusta

Teatr Studio im. Stanisława Ignacego Witkiewicza, Warszawa 
Autor: Magda Mielke
**Spektakl rozpoczyna się od pustej sceny, zatopionej w mroku. Po chwili pojawia się błądzące światło reflektora, a w rytm zniekształconych zdań, wyjętych wprost z tytułowego „Wyzwolenia”, ku widowni zaczyna zmierzać grupa aktorów, poprzebieranych w kolorowe dresy. Szybko okazuje się, że te kiczowate stroje to najciekawszy element spektaklu.** Scena staje się placem budowy. W tym „Wyzwoleniu” bohaterem jest nie samotny Konrad, ale grupa. Pracownicy techniczni i aktorzy składają drewniane i me
Punkt zero official posterr
22/06/17

Kat czy ofiara?

Teatr Provisorium, Lublin
Autor: Magda Mielke
**Tragedia słabego człowieka uwikłanego w historyczne okoliczności. Zbrodnia ukazana z perspektywy kata. Niemiecki oficer, Max Aue, budzi współczucie, a jednocześnie bardzo przeraża. Jego postawa staje się punktem wyjścia do rozważań o istocie człowieczeństwa. Czy nosicielem zła, w określonych warunkach, może być każdy?** „Łaskawe” Jonathana Littella to fikcyjne wspomnienia byłego oficera SS, Maximiliana Aue, któremu udało się uniknąć kary i schronić za biurkiem dyrektora fabryki koronek na pó
Plakat a2 traktat net
21/06/17

Zmysłowa wyprawa do sadu

Teatr Lalek Guliwer , Warszawa 
Autor: Wiesław Kowalski
**Pojawienie się tekstu Mariana Pankowskiego w teatrze dla dzieci to zapewne spore wyzwanie nie tylko dla reżysera, ale i młodej widowni. Robert Jarosz postanowił sięgnąć po ustępy z tomu „Smagła swoboda” i przygotować muzyczno-aktorski performans dla dzieci od lat sześciu, które zechcą przyjść do teatru razem z rodzicami lub swoimi opiekunami. Stąd zapewne w zapowiedziach do tego niecodziennego spotkania mówi się o „publiczności familijnej, która w wyjściu do teatru widzi okazję do wzmocnienia
Skok w bok glowna obsada 1
21/06/17

SKOK W BOK – WAKACYJNA PREMIERA W CAPITOLU

Teatr Capitol , Warszawa 
Autor: Wojciech Giczkowski
**Letni repertuar pojawia się już w warszawskich teatrach – oczywiście tych, które będą grały w sezonie wakacyjnym. W Teatrze Capitol reżyser Andrzej Rozhin wybrał aż trzy obsady do przedstawienia „Skoku w bok” autorstwa Donalda Churchilla i Petera Yeldhama. Komedia ta była wystawiana dawniej z dużym powodzeniem na londyńskim West Endzie. Teraz przyszła pora na polską prapremierę, bo o dziwo dotychczas nikt nie wpadł na pomysł pokazania jej przed naszą publicznością.** Spolszczenia i uwspó
Eetktkqturbxy9jnjcwm2fjmde1zde4njm4ngm4ytcxzdrjogjlmmi5zs5qcgvnkpuczqjsamldlqiazqjywsm
20/06/17

Dziewczynki rozrabiają

Teatr Studio im. Stanisława Ignacego Witkiewicza, Warszawa 
Autor: Alelsandra Majewska
**„Pytanie, które każda z was sobie czasami zadaje. Czy wypada chować męża w butach krótkich i wełnianej czapce? Odpowiadam: zależy od butów i zależy od czapki.” – to smakowity fragment znakomitego dramatu Weroniki Murek „Feinweinblein”, za który dostała Gdyńską Nagrodę Dramatyczną w 2015 roku. W tym samym roku została nominowana do paszportów Polityki za książkę „Uprawa roślin południowych metodą Miczurina”. Jako fanka jej świeżego talentu, nie mogłam nie wybrać się na kolejny dramat jej autorst
Dzieci%c4%99 starego miasta plakat
20/06/17

Duchy Starego Miasta

Teatr WARSawy , Warszawa 
Autor: Agnieszka Górnicka
**W powieści „Dziecię Starego Miasta” Józef Ignacy Kraszewski barwnie opisuje dzieje Warszawy w przededniu krwawego Powstania Styczniowego z 1863 roku. Jego socjologiczna przenikliwość połączona z poetyckim, pełnym finezji językiem, tworzą przejmujący portret miasta i jego mieszkańców, wrzuconych w wir Wielkiej Historii. Powstańców i kombatantów, generałów, studentów, bogobojnych katolików, matek i synów, młodych i starych.** Cezi Studniak, wykorzystując groteskową estetykę horroru, stworzył n
Biedermann i podpalacze plakat
19/06/17

Rozum pozwala uniknąć niejednego

Teatr Polski we Wrocławiu, Wrocław
Autor: Jarosław Klebaniuk
**Spotkać już na przy wchodzeniu na widownię Agatę Skowrońską, wrzucić jej do żebraczego kubeczka pieniążek i niespodziewanie dostać teatralne zapałki w dowód wdzięczności – czy może być lepsze rozpoczęcie spektaklu? Ela potem jak zwykle narzekała, że ta wybitna aktorka znów nie dostała żadnej z głównych ról, ale przecież i tak widzieliśmy ją aż w czterech drugoplanowych, w tym – jako Wdowę z prawdziwymi łzami w oczach. A na dodatek – w bardzo dobrym przedstawieniu, bo i scenografia, i aktorstwo,