Df8c90 26f4e54d9c48425583b6c8f5f4c031be mv2

POLSKA KREW

Teatr TrzyRzecze

Warszawa

premiera: 05/08/2016


czas trwania spektaklu:
100min
* wg rankingu teatrdlawas.pl

Najbliższe spekakle:

28/02/2017 19:00

Ceny biletów od
40zł
Ceny wejściówek od
0zł

OPIS SPEKTAKLU:

reżyseria: Przemysław Wojcieszek


Wojcieszek napisał „Polską krew”, komedię polityczną, i pojechał z nią do Warszawy. Ale w Warszawie jej nie chcieli. – W jednym teatrze powiedzieli, że „Polska krew” to bełkot – opowiada Wojcieszek. – W innym, że obrzydlistwo. Jeden dyrektor po starej sympatii zaproponował mi czytanie tekstu w dwa tysiące trzydziestym ósmym. Inny powiedział szczerze: „Panie Przemku, to jest teatr, ja w tym teatrze mam na etatach tyle i tyle osób. Te osoby mają rodziny na utrzymaniu, kredyty mają. Ja ich nie mogę narażać”. A mnie szczęka opadała coraz niżej. Chodzę po tych teatrach i mówię: „Błagam, potrzebuję tylko kawałka podłogi, zrobię to za darmo, nie chcę kasy, tylko procent z biletów.” Pójdę sprzątać do Kerfa, będę spał u znajomej, nie ma problemu. Nie potrzebuję muzyki, nawet świateł nie potrzebuję. Wystarczą cztery fotele ze śmietnika i stolik.

Recenzje

Wywalanie bebechów

Dyrektorzy teatrów warszawskich nie chcieli „Polskiej krwi” Przemysława Wojcieszka. Z różnych powodów odmawiali. Po obejrzeniu premiery w Teatrze TrzyRzecze – Konrad Dulkowski wreszcie dał szansę zaistnienia autorowi na kameralnej scenie byłego kina „Tęcza” – co do jednego nie mam wątpliwości. „Polska krew” to nie tylko najsłabszy tekst autora „Cokolwiek się zdarzy, kocham cię”, ale też najsłabszy spektakl reżysera, którego dokonania śledzę od 2004 roku, kiedy to pojawiła się w Legnicy niezapomniana do dzisiaj inscenizacja „Made in Poland”, z rewelacyjnym Erykiem Lubosem w roli głównej. Na scenie-ringu (publiczność siedzi po obu stronach sceny-wybiegu) walczą ze sobą dwa małżeństwa. W jednym narożniku-fotelu, blisko reżysera i didżejki, umościł sobie miejsce dwudziestoczteroletni Romuald, ślepo zapatrzony w prezesa, którego nazywa „tatą”, ze swoją żoną Lucyną, zagorzałą antysemitką, orędowniczką powstania Wielkiej Polski Katolickiej. Do tego dochodzą jeszcze kłopoty Romualda z poten … czytaj więcej

Add review btn
Autor: Adam siwicki
16/01/17

Nieznośnie pretensjonalny tekst i takie samo wykonanie aktorskie. Publicystyka publicystykę pogania. Trudno wytrzymać to jak aktorzy przez dwie godziny krzyczą, naprawdę!

Autor: Robert trębicki
01/10/16

ta sztuka nie jest ani propo ani antypis, jest sztuką o zagubionych młodych ludziach, którzy nie bardzo wiedzą w co mają wierzyć, co wyznawać w dzisiejszej polsce, za to wiedzą jak żyć - dostosować się do panujących układów, dać dupy, wylizać rowa. wszystkich na koniec i tak pogodziła jedna sprytna żydówka. jest o lajkach w mediach społecznościowych i o akcjach na fejsbuniu, o miłości do prezesa i o wyrywaniu dup na marszach kodu, i o tym jest ta sztuka. słabiutko zagrana: wrzask, krzyk, warsztat aktorski jest tak słaby że trudno zrozumieć tekst. taneczne podrygiwania trudno nazwać tańcem, bo obraża się fachowców w tej dziedzinie, oprawa muzyczna to kiepskie, zbyt głośne techno... jak dla mnie to więcej w tym spektaklu chęci niż możliwości. może w tej chwili już troche okrzepła bo ja byłem na premierze, ale po tym co widziałem to szkoda czasu...

czytaj więcej