Kordian czyli panoptikum strachow polskich 278x397 3377

KORDIAN, CZYLI PANOPTIKUM STRACHÓW POLSKICH

Teatr Polski we Wrocławiu

Wrocław

premiera: 12/05/2017


czas trwania spektaklu:
60min
* wg rankingu teatrdlawas.pl

Najbliższe spekakle:

31/01/2018 13:00

01/02/2018 13:00

03/02/2018 19:00

Ceny biletów od
30zł
Ceny wejściówek od
0zł

OPIS SPEKTAKLU:

reżyseria: Adam Sroka


Nasz Kordian to buntownik, zapaleniec, marzyciel. Walczy ze swoją niemocą, panicznie poszukuje sensu i celu życia. Przechodzi różne kręgi swojego "piekła", aby oczyścić się ze złych emocji i nabrać sił do duchowej przemiany. Kordian to człowiek ziemi i nieba zarazem, idealista i poeta, naprawiacz zagubionych idei i zwichrowanej historii. Budzimy się przy nim odmienieni. Rozpoznajemy w jego osobowości nasze pragnienia i myśli, które kiedyś były naszą własnością, a teraz rozpłynęły się gdzieś, zawieruszyły. W losie Kordiana wszystko mamy zapisane: naszą miłość i naszą wiarę, tęsknotę i wyobraźnię, rozdarcie i niespełnienie, wolę czynu i akty zwątpienia. W spektaklu mamy dwie postacie Kordiana: Starego i Młodego. Obaj dopełniają się, chcąc być cząstkami jednego życia. Obaj podejmują szaloną wędrówkę do kresu swojej świadomości, aby oczyścić się ze swoich utajonych lęków, strachów i złych przeczuć.

Recenzje

Szklana kula w kształcie gruszki

**Wystawianie klasyki, w tym także tej najbardziej klasycznej, bo pomimo upływu czasu, wciąż szkolnolekturowej, nie jest łatwe. Archaiczne teksty, niezrozumiałe bez omówienia i komentarza, same w sobie wydają się martwe. Tchnąć w nie nowe życie, nadać kontekst, który przywróci je współczesności – oto zadania dla twórców teatralnych. Odczytanie na nowo „Kordiana” stanowi jednak nie lada wyzwanie. Koturnowe monologi popadły obecnie w niełaskę, bo odbiorcy przyzwyczajeni są jeśli nie do ironii i dystansu, to chociaż do wiarygodnej codzienności. Nawet wielkie tematy, a więc te dotykające dylematów społecznych czy problemów ogólnoludzkich, ukazuje się współcześnie raczej poprzez drobne zdarzenia i niepozorne dialogi, aniżeli przez podniosłe deklamacje. Co więc zrobić z napisanym niedzisiejszym językiem, pełnym patosu materiałem?** Sięgając po dramat Słowackiego, odpowiedzialny nie tylko za reżyserię, lecz i opracowanie tekstu i muzyki Adam Sroka, wybrał opcję wierności oryginałowi. Kwest … czytaj więcej

Add review btn