Teaser

32 OMDLENIA

Teatr Polonia 

Warszawa 

premiera: 15/04/2011


czas trwania spektaklu:
120min
* wg rankingu teatrdlawas.pl

Najbliższe spekakle:

11/12/2017 19:00

12/12/2017 19:00

14/12/2017 19:00

Ceny biletów od
100zł
Ceny wejściówek od
50zł

OPIS SPEKTAKLU:

reżyseria: Andrzej Domalik


Antoni Czechow mistrzem humoru sytuacyjnego? Owszem. Zanim powstały najsłynniejsze dramaty jak "Mewa", "Trzy siostry", "Wiśniowy sad" pisarz marzył o stworzeniu oryginalnego wodewilu rosyjskiego. Niejako "po drodze" powstały jednoaktówki komediowe wystawiane z powodzeniem nie tylko na scenach stołecznych, także i na prowincji. Gatunki komediowe korespondowały z jego ironiczną naturą, prywatną skłonnością do żartu, zawsze przyglądał się z dużym zainteresowaniem aktorstwu komediowemu. 32 omdlenia tworzą trzy żarty sceniczne, jak sam je określał; "Niedźwiedź", "Oświadczyny" i "Historia zakulisowa". Czechow stawia krzywe zwierciadło przed swoimi bohaterami, często korzysta z kreski karykatury, dokleja im gogolowskie "nosy". Ale przede wszystkim bawi i każe nam się głośno śmiać. Jest to typowa "propozycja nie do odrzucenia" Obsada budzi dreszcz: Krystyna Janda, Jerzy Stuhr, Ignacy Gogolewski. "Czy jest lekarz na sali?!" Benefisowy spektakl Jerzego Stuhra, przygotowany na 40-lecie debiutu scenicznego.

Recenzje

Komizm i psychologia

Na „32 omdlenia” w Teatrze Polonia po bilety ustawiają się kolejki, zapisy na wejściówki rozpoczynają się już na kilka godzin przed pierwszym dzwonkiem. Przedstawienie ma oczywiście charakter popisu aktorskiego doprowadzającego publiczność do nieopanowanych salw śmiechu, koncertu mistrzowskiego, który naprawdę warto zobaczyć, tyle że jego atutem są wyważone proporcje między tonem serio a buffo. Każdy z aktorów gra tutaj po kilka postaci, można więc w pełni docenić umiejętności bardzo wyrafinowanych odmian komizmu i aktorstwa psychologicznie prawdziwego. Role Jerzego Stuhra (rewelacyjny w roli brutalnego, zimnokrwistego gbura w „Niedźwiedziu”) i Krystyny Jandy stoją momentami na granicy aktorskiej szarży, ale absolutnie mieszczą się w estetyce spektaklu, w którym Andrzej Domalik skupił się przede wszystkim na aktorach, relacjach między nimi i na stworzeniu właściwego klimatu dla każdej z trzech opowieści. Siłę rażenia „32 omdleń ” stanowi przede wszystkim przeogromna dawka komizmu syt … czytaj więcej

Add review btn